Известие

Collapse
No announcement yet.

Миене на двигател -за или против

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Миене на двигател -за или против

    Здравейте,

    Какво е вашето мнение за измиване на двигателя с водоструйка?159/1.9/jtdm
    Двама майстори ми казаха,че е възможно,но единият казва на запален двигател , а другият казва в никакъв случай.
    Мерси предварително за мненията.
    When you're talkin' to yourself
    And nobody's home
    You can fool yourself
    You came in this world alone, alone

  • #2
    Проблема на миенето е в електрониката, ако не я мокриш няма проблем. Ако я увиеш добре с найлони и внимаваш няма проблем. При запален или горещ двигател и студена вода най много да спукаш нещо.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Абе я си забърши тук-там и спи спокойно.
      Един път съм мил двигател, мнооого внимателно и пак бях на тръни докато не минах 10тина километра.
      Не съм фен на въпросната процедура.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        Джамбазите все едно увиват нещо с найлони ....

        Ако си решил, може да я измиеш, после я оставяш половин ден на слънце да изсъхне без да я палиш и няма да имаш никакви проблеми.
        Все пак избягвай да мокриш ремъците, акумулатора и разни открити букси.
        Мил съм два-три пъти и всичко е ок.

        Иначе ако няма някакво сериозно омасляване или не искаш да проследиш някакъв теч и аз не виждам причина да си миеш двигателя. Нали не сядаш на него? Какво ти дреме че е мръсен?
        156 2.0TS

        Comment


        • #5
          Всички те знаем, че не разбираш много, многи от коли . Целта на найлоните е да не си губиш времето да чакаш половин ден да съхне. Ако въобще изсъхне за това време. Напълни си алтернатора с вода и го чакай после да изсъхне за половин ден. А на акумулатора какво ще му стане според теб като го намокриш? Нищо. Моят редовно го мия с алкален разтвор и изплаквам с водоструйката.
          Last edited by lordliness; d.m.y г., 05:15.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Моят го мих преди месец, но не с водоструйка.

            Взимаш от пръскачките за лоза/овощна градина и пълниш с 2-3 литра обезмаслител.Махаш акумулатора, оставяш капака отгоре на двигателя, а ако го махнеш не пръскай отгоре на двигателя.

            Общо взето измих почти целия кош на двигателния отсек, исках да я видя чиста .

            Пръскаш където има най-много мръсотия.

            След като свърши обезмаслителя наливаш в пръскачка вода и изплакваш с нея.Гледаш да не пръскаш директно върху ремъци.Виж си дали имаш кора на ремъците.

            Аз не съм завивал двигателя с найлон, но и не съм пръскаш директно отгоре му, а само отстрани.При мен отгоре под пластмасовия капак мръсотия и наслоения прах нямаше, но чат пат с прахосмукачката изсмуквам някоя умряла буболечка мушнала се там на топло .

            Чистих и под пластмасовата лайсна под предния прозорец, там първо и свалих крепежните и с прахосмукачка, а след това с водоструйка но от 40 см. С водоструйката измих наслоения прах и песъчинки, че си бяха доста.Там си има дренажи за водата и първо с прахосмукачката ги чистиш след това с водоструйка.Там също може с обезмаслителя или неагресивен миещ препарат да пръснеш първо на ръка, а след това с водоструйката.Ако имаш миризми които не се махат от смяна на филтър купе и третиране с аерозолите за почистване на климатична система, от насъбралото се под лайсната е.Това го разбрах от едно момче с БМВ на автомивката- той директно си миеше с водоструйката изпод лайсната.

            Проблеми не съм имал никакви.

            В тубата има много клипчета за миене на двигател, последната мода е ,"карбоново" измиване - с въглероден двуокис, има клип как мият едно ново АМГ.
            Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 07:38.
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

            Comment


            • #7
              Проблемът тръгна от появила се грешка P0091(налягане на горивото).Появяваше се 2-3 в месеца, колата влизаше в авариен режим и трябваше да изключа от контакт и пак д включа за да върви нормално.Грешката оставаше да свети 1-2 дни и изчезваше до следващия път.През останалото време колата си вървеше без проблем.
              Майсторът ми каза ,че е сензор на помпата за високо налягане.Смени го и след около 2000 км започнах да усещам миризма на дизел в купето.Даже виждах изпарения под предния капак от време(явно капеше върху горещия мотор).
              Понеже живея в Германия и всеки ден пътувам по около 100км,докато намеря кой да я погледне навъртях още около 2000 км. и под капака вече има доста отлагания от дизела.Немският майстор ми каза ,че новият сензор не е бил добре натегнат и от там най-вероятно е изтървало.
              Каза да я измия на водоструйка ,да покарам 1 седмица и да видим дали пак ше има теч и миризма.
              Затова и питам дали не е рискована процедурата.
              Другото интересно е ,че немеца казва мий я на включен двигател , а моят бг майстор(при който ходя от 9 години) вика в никакъв случай на работещ мотор.
              When you're talkin' to yourself
              And nobody's home
              You can fool yourself
              You came in this world alone, alone

              Comment


              • #8
                Категорично против съм, моторът да се мие с водоструйка.

                Мия само с обезмаслител и четка и после с вода и четка. Ползвам от тези кривите четки, дето са за боядисване на чугунени радиатори.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  За търкане можеш да вземеш и "четка" за миене на бутилки - от тези дългите които накрая са рошави във всички посоки(360%) .

                  Аз моята я мих без четка, но другата година ще я измия с четка.
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от guns Покажи съобщение
                    Проблемът тръгна от появила се грешка P0091(налягане на горивото).Появяваше се 2-3 в месеца, колата влизаше в авариен режим и трябваше да изключа от контакт и пак д включа за да върви нормално.Грешката оставаше да свети 1-2 дни и изчезваше до следващия път.През останалото време колата си вървеше без проблем.
                    Майсторът ми каза ,че е сензор на помпата за високо налягане.Смени го и след около 2000 км започнах да усещам миризма на дизел в купето.Даже виждах изпарения под предния капак от време(явно капеше върху горещия мотор).
                    Понеже живея в Германия и всеки ден пътувам по около 100км,докато намеря кой да я погледне навъртях още около 2000 км. и под капака вече има доста отлагания от дизела.Немският майстор ми каза ,че новият сензор не е бил добре натегнат и от там най-вероятно е изтървало.
                    Каза да я измия на водоструйка ,да покарам 1 седмица и да видим дали пак ше има теч и миризма.
                    Затова и питам дали не е рискована процедурата.
                    Другото интересно е ,че немеца казва мий я на включен двигател , а моят бг майстор(при който ходя от 9 години) вика в никакъв случай на работещ мотор.
                    В твоя случай е наложително да го измиеш.Вземи обезмаслител в пулверизатор, напръскай и с течаща вода изплакни. Леко и внимателно.... Все пак трябва да си решиш проблема.
                    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря за отговорите и препоръките.
                      Явно ще я мия ,но остава дилемата при работещ двигател или при изключен.
                      When you're talkin' to yourself
                      And nobody's home
                      You can fool yourself
                      You came in this world alone, alone

                      Comment


                      • #12
                        Добре е, че някой немец не ти е казал, че трябва да се мие в движение


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Най-важното е да не създаваш големи температурни разлики.
                          Аз лично ако ще правя тази процедура, бих го направил на загрял мотор (не е задължително да е на 90'), с топла вода. Това, защото мазните неща по-добре се отмиват с топла вода, като преди това с обезмаслител и внимателно с пласмасите и маркучите, някой разяждат въпросните.
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                          Горе главата, нищо че е празна...

                          Comment


                          • #14
                            Не съм сигурен, че е по-добре да се мие на топъл мотор. От една страна е вярно, че така мазнотиите се размекват и по-лесно се отстраняват, но от друга - обезмаслителят по-бързо се изпарява и няма време да подейства ефективно.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              При мен беше леко загрят.Да кажем температурата на водата/антифриза трябва да е била около 35 градуса.Това го зная защото съм за смяна на термостат(купил съм новия) и трудно загрява(зимата) и разстоянието от нас до мястото където я мия, последният път с Olivia drive показа при включване на програмата 35 градуса температура на антифриза и 11.6 волта на аумулатора.

                              В неделя ми падна акумулатора и едвам запалих, добре че мой приятел живее наблизо, та свалихме акумулатора и му дадохме начален ритник със зарядно за 1 час та запали.


                              Махта си изпя песента - от неделя 17'30 е на зарядно и от 12'2 волта(когато се прибрах) за около 7 часа качи до 14.7 волта, след което падна(го пусна зарядното) и започна да го тъпче отново от 12.6 волта и вчера сутринта беше на 12.8 волта плаващо или както се нарича зареждане, на което без замерване са писали че го тъпче с 0.200 вата.Та от неделя срещу понеделник през нощта между 0'00 и 1'00 часа до днес на обяд с плаващо зареждане го качи на 13.8 волта.


                              Акумулатора е сдал багажа, защото други години с плаващо зареждане качва с 0'1 волта на 24 часа, а понякога при температури над +5 градуса и за повече часове.


                              Този акумулатор каквото можа даде от себе си.За първи път "падна" октовмри 2016 година и от тогава до сега го крепих със зарядно от ЛИДЛ по 3 пъти годишно със заряд - октовмри- декември и февруари или март.


                              Сега вече взе да пада за около 2 седмици време.Вярно, че не карам колата - за 2 седмици да съм минал 50-на км градско с около 12-сетина стартирания на двигателя, но помня какво можеше в началото този акумулатор.


                              Изпуснах го защото и аз като почти всички останали смятах, че "зареждане не е необходимо" на акумулатор и ако се нуждае от зареждане, то "му е дошло времето за нов".


                              Ако на 6 месеца му бях бил заряд, сега щяше сигурно да е в много добра кондиция.Само на 3 годинки и половина е горкичкият .


                              След първият заряд при стартиране на двигателя нищо не премигваше по таблото и никакво "затишие пред заплаване на двигателя" нямаше - все едно колата не палеше.Акумулаторът все едно не го усещаше това стартиране на двигателя - музиката си свиреше без заглъхване, светлините си светеха без премигване ...


                              Е-е-е-х-х-х-х...Хубави времена....




                              =================================


                              Утре ще ми дойде.Едно Мутлу 90аh SAE900A/EN850A начален ток...


                              Ще го включа на начално зареждане с ЛИДЛ-ското зарядно за ден два.Зависи от напрежението което покаже, като го закача на зарядното преди да започна да го зареждам.
                              Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 16:39.
                              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                              Comment

                              Working...
                              X